Vi har hjälpt hundratusentals företag att marknadsföra sig bättre, och vi är stolta över de kundcase vi har utformat för att belysa det.
Läs mer om våra kunders mål och utmaningar, WSI:s skräddarsydda kundlösningar, digitala marknadsföringstrategier och våra resultat.
Besök vår webbplats wsiworld.se | wsiworld.com, eller läs mer direkt på sidan kundcase. Du kan även läsa mer här på Bloggen – Global News – där hittar du fler av WSI:s kundcase och digitala marknadsföringsuppdrag.
Här nedan kan du läsa mer om vårt kundcase för Europcar.
EUROPCAR
Företagsbakgrund
Europcar Polen är en del av det största hyrbildnätverket i världen och har funnits i landet sedan 1991. Hyresstationer finns i 12 större städer och på alla internationella flygplatser i Polen. Företaget erbjuder sina kunder många olika tjänster och är partners med olika flygbolag, banker, hotell och andra organisationer.
WSI:s mål för Europcar
Integrera en avancerad digital marknadsföringsstrategi för Europcars marknadsplan för att öka företagets intäkter
Förbättra kvalitet och resultat för nuvarande online-kampanjer som PPC (online-annonsering) som användes av företaget i begränsad omfattning
Öka trafiken till webbplatsen
Överse prestanda online och webbplatsens konverteringsgrad
Målgrupp
Nuvarande och potentiella kunder
Privata resenärer och affärsresenärer
WSI:s tjänster för Europcar
Granskning av webbplatsens företagsverktyg såsom reservationsmoduler, hyresbilar och platskarta, kontaktformulär, m.m.
Designade en strategi för ett år gällande promotion för att förbättra synlighet och konvertering bland annat genom att införliva effektiva initiativ som sökmotoroptimering (SEO), online- annonsering (PPC) samt remarketing-kampanjer.
Förbättrade företagets rankning på sökmotorer
Genererade webbtrafik med varumärkessökord samt icke-varumärkesrelaterade nyckeltermer
Analyserade webbplatsens prestanda
Hanterade och översåg företagets innehåll på webbplatsen
Monitorerade resultat för online-strategier för att kunna göra ändringar om nödvändigt, samt utförde periodiska konkurrensanalyser
Resultat
Besökare till webbplatsen ökade med 120 %
Avvisningsfrekvensen reducerades med 30 %
Besökare tittade på 31 % fler sidor per besök i genomsnitt
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptLäs mer
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
More than one instance of Sumo is attempting to start on this page. Please check that you are only loading Sumo once per page.