Affärsnyttan med Twitter
Twitter är ett informationsnätverk i realtid där människor kan upptäcka vad som händer i världen just nu, dela information direkt, och ha kontakt med människor och företag runt om i världen. När man pratar om sociala medier är Twitter en av de största sociala nätverken. Twitter har över 300 miljoner aktiva användare per månad och 500 miljoner “Tweets” skickas varje dag.
Datum: Tors 17 december
Tid: kl. 13.00 – 16.00
Plats: Scandic Gävle CH
Nygatan 45, 803 11 Gävle.
Anmälan till: info@wsiwebanalys.se
Kostnad: 580 kr ex moms
Du behöver inga särskilda förkunskaper med Twitter. Har du inget konto på Twitter ännu får du hjälp att snabbt lägga upp ett. Har du redan ett konto men är osäker på hur du ska använda dig av Twitter går vi igenom allt du behöver göra i din profil, hur du ”twittrar” osv. OBS: Ta med din Laptop!
- Målgrupper på Twitter
- Nytt konto (för dig som inte har ett)
- Professionell profil – hur ska den se ut och vad ska den innehålla för just mitt varumärke och företag?
- Vilka personer och företag m.fl bör jag ”följa” på Twitter?
- Hur får jag följare?
- Twittra, re-tweeta, hashtags, gilla, dela m.m.
- Innehåll som du kan använda dig av
- Syfte – nya kontakter, varumärket, m.m.
- Hur skriver jag på Twitter?
- Hur gör jag med länkar?
- Sökningar
- Marknadsföring med Twitter – hemsidan, annonsering m.m.
- Mobil användning
- Strategi och planering
- Frågor, diskussioner
Kursledare:
Madelene Wadelius/WSI WebAnalys
MBA Marketing
Certifierad i Social Selling
Certifierad Digital Marknadsförare och Konsult
Social Media Management